Merkityksellisenä pysyminen digitaalisessa maailmassa

Maailmanlaajuisten yhteyksien kasvaessa sukupolvenvaihdokset tulevat todennäköisesti vaikuttamaan käyttäytymiseen sosioekonomisia eroja enemmän. Kuten todelliset digitaaliset alkuperäisasukkaat, Z-sukupolvi pystyy vaikuttamaan sellaisessa mittakaavassa, jota aiemmat sukupolvet ovat voineet vain kuvitella.

Vuosissa milleniaalien ja Z-sukupolven välinen ero on ehkä pieni, mutta kuilu niiden välillä on valtava. Välittömyys on keskeinen tekijä aikana, jolloin asiakaskokemus on monimutkaisempi kuin koskaan aikaisemmin. Kaikki on nyt saatavilla yhdellä napin painalluksella, ja tämä painike on harvoin kauempana kuin
käsivarren mitan päässä älypuhelimessa. Miten pääset sellaisen sukupolven edelle, joka näyttää aina tulleen paikalle ensin? Miten vangitset Z-sukupolven huomion, kun heidän maailmansa on yhtä suurelta osin fyysinen ja digitaalinen eli siis fygitaalinen?

Tässä fygitaalisessa maailmassa on tärkeää varmistaa, että olet merkityksellinen kuluttajille molemmissa ulottuvuuksissa. Sinun täytyy ylittää heidän odotuksensa ja sekä ilahduttaa että innostaa heitä joka kerta, kun he tulevat vastaanotollesi. On olennaisen tärkeää rakentaa vastaanotto, joka tarjoaa sekä erinomaista kliinistä hoitoa että poikkeuksellisia kokemuksia yhtä suurissa määrin. On tärkeää ympäröidä asiakas teknologialla, joka on sekä vaikuttavaa että toiminnallista, jotta saadaan pidettyä kiinni koko ajan parasta hakevista asiakkaista.

Potilaiden sitoutuminen on yhtä tärkeää kuin uusien asiakkaiden houkutteleminen. Z-sukupolvella on maailma käden ulottuvilla; he eivät soita puhelua varatakseen ajan tai odota jonkun vastaavan heidän tiedusteluihinsa muutaman päivän kuluttua – he haluavat kaiken tapahtuvan hetkessä. Asiakkaan jättäminen oman onnensa nojaan liian pitkäksi aikaa johtaa siihen, että hänet nappaa joku muu, joka on valmis auttamaan häntä juuri nyt.

Instagramin kaltaisten sosiaalisten jakamissivustojen nopea läpiselaaminen osoittaa sinulle, miten tärkeä asia jaettavat kokemukset ovat. Aikoivatpa asiakkaasi jakaa kokemuksiaan verkossa tai eivät, haluat tehdä heihin pysyvän vaikutuksen, josta he voivat kertoa ystävilleen. Mitä sellaista hammasklinikkasi tarjoaa, että potilas haluaisi innoissaan kertoa kokemuksestaan maailmalle?

On epärealistista antaa jokaiselle asiakkaalle yksilöllinen kokemus, mutta juuri sitä potilaat ovat alkaneet odottaa. Z-sukupolvi odottaa kaiken pyörivän heidän ympärillään, joten on tärkeää luoda ainakin sellainen vaikutelma, että näin on.

SmileView-sovellus on erinomainen esimerkki siitä, miten teknologia voi sitouttaa ja innostaa potilasta jo ennen kuin hän on edes noussut hammastuoliin. SmileView on matkapuhelimeen asennettava verkkopohjainen työkalu, jonka avulla kuluttajat voivat ottaa itsestään kuvan ja nähdä, miltä heidän hymynsä voi näyttää hoidon jälkeen. Jos asiakkaan mielenkiinto saadaan heräämään jo ennen hammashoitolaan saapumista, tämä ei ainoastaan saa potilasta suhtautumaan innostuneesti siihen, miltä hänen hymynsä voisi näyttää, vaan se myös vähentää aikaa, joka tarvitaan hoidon ’myymiseen’ asiakkaalle – vaikein osuus on jo tehty, kun asiakkaat näkevät tuloksen ja haluavat sen.

Jos haluat lisätietoja, voit kokeilla SmileView-sovellusta itse tästä.

Oletko valmis muuttamaan vastaanottosi ja potilaskokemuksesi?  


Liity meihin